Ekonomia Prawo Marketing i reklama Biznes Matematyka Języki obce Wydawnictwo UTH
Strona główna Oferta Zamówienia specjalne Promocje Nowości Kontakt Regulamin



WYSZUKIWARKA


 tytuł
autor








NEWSLETTER








TWÓJ KOSZYK


Produktów: 0
Wartość: 0,00 PLN
Twój koszyk


PANEL LOGOWANIA







REJESTRACJA


Nie posiadasz jeszcze konta?
zarejestruj



PROMOCJE/RABATY




PARTNERZY


Powrót


thumb_1341647257.jpg Dodaj recenzję
Dodaj do koszyka


Opis:

Analiza informacji leży u podstaw niemal każdej codziennej czynności, podejmowanej decyzji, zaplanowanych działań. We współczesnym świecie – wypełnionym informacją, docierającą do każdego człowieka przez media, środki komunikacji elektronicznej, służbowe i prywatne lektury – analiza to sposób i narzędzie, które pozwala odnaleźć się w złożonej i wymagającej rzeczywistości. Książka, jako jedyna w Polsce pełna monografia dotycząca analizy informacji, skierowana jest do:

- pracowników administracji publicznej,
- pracowników sektora prywatnego,
- pracowników firm konsultingowych i doradczych,
- pracowników pionów analitycznych korporacji,
- dziennikarzy,
- osób naukowo zajmujących się analizą informacji i metodologią procesów informacyjnych,
- studentów i słuchaczy studiów licencjackich i magisterskich,
- studentów i słuchaczy szkół wojskowych i policyjnych,
- funkcjonariuszy, żołnierzy i pracowników służb specjalnych i o charakterze policyjnym.

 

Spis treści:

Wstęp

Część I. Teoretyczne podstawy analizy informacji

Rozdział 1. Teoria walki informacyjnej

1.1. Pojęcie walki informacyjnej
1.2. Konsekwencje walki informacyjnej
1.3. Przykłady walki informacyjnej
1.4. Znaczenie walki informacyjnej

Rozdział 2. Teoria informacji

2.1. Definiowanie informacji
2.2. Działalność informacyjna – proces informacyjny
2.3. Sposoby klasyfikowania informacji
2.4. Jakość i wartość informacji
2.5. Funkcje informacji

Rozdział 3. Źródła informacji w analizie wywiadowczej

3.1. Język – sygnał – znak
3.2. Rodzaje źródeł informacji
3.3. Źródła informacji w analizie
3.4. Rodzaje zasobów informacyjnych
3.5. Zbiory informacji – bazy danych

Część II. Analiza informacji – aspekty praktyczne

Rozdział 4. Metodyka pracy analitycznej

4.1. Uwagi wprowadzające
4.2. Kategorie analiz informacji
4.3. Ogólne zasady opracowywania analiz
4.4. Cykl analityczny (wywiadowczy)

Rozdział 5. Struktura dokumentu analitycznego

5.1. Uwagi ogólne
5.2. Forma pisemna dokumentu analitycznego
5.3. Forma ustna dokumentu analitycznego
5.4. Język dokumentu analitycznego

Rozdział 6. Naruszenia cyklu wywiadowczego

6.1. Źródła błędów powodujących naruszenie
6.2. Pułapki analityczne
6.3. Unikanie błędów

Rozdział 7. Zarządzanie zespołami analitycznymi

7.1. Uwagi wprowadzające
7.2. Organizacja pracy analitycznej
7.3. Zarządzanie a błędy analityczne
7.4. Zarządzanie prewencyjne
7.5. Zarządzanie czasem
7.6. Mentoring
7.7. Szkolenia

Część III. Metody i techniki analityczne

Rozdział 8. Przetwarzanie informacji przez człowieka w ujęciu psychologii poznawczej

8.1. Przetwarzanie informacji
8.2. Kategoryzacja informacji

Rozdział 9. Metody wnioskowania i funkcje poznawcze w zaawansowanych procesach analitycznych

9.1. Indukcja i dedukcja
9.2. Funkcje kognitywne w zawansowanych procesach analitycznych

Rozdział 10. Ustrukturyzowane techniki analityczne

10.1. Taksonomia metod analizy informacji
10.2. Techniki diagnostyczne
10.3. Techniki sporu
10.4. Techniki z użyciem wyobraźni

Rozdział 11. Analiza decyzyjna

11.1. Cele analizy decyzyjnej
11.2. Typy analizy decyzyjnej
11.3. Proces analizy decyzyjnej wg Howarda
11.4. Inne modele procesu decyzyjnego
11.5. Pułapki w procesie decyzyjnym
11.6. Reguły decyzyjne
11.7. Rodzaje decyzji

Zakończenie

Bibliografia

Załącznik nr 1
Załącznik nr 2
Załącznik nr 3 


RECENZJE NASZYCH KLIENTÓW



Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
Polityka prywatności
KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. na bieżąco aktualizuje i modyfikuje informacje zawarte na stronach internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, aktualność oraz kompletność informacji przedstawionych na stronach portalu. Firma zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian, w części lub całości serwisu, bez uprzedzenia. Ryzyko związane z wykorzystaniem informacji przedstawionych w serwisie ponosi osoba odwiedzająca serwis internetowy firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód, będących rezultatem korzystania z serwisu. Wszelkie znaki towarowe wykorzystane w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl są własnością innych firm, w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl służą wyłącznie do celów promowania produktów, będących w ofercie firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C.