Ekonomia Prawo Marketing i reklama Biznes Matematyka Języki obce Wydawnictwo UTH
Strona główna Oferta Zamówienia specjalne Promocje Nowości Kontakt Regulamin



WYSZUKIWARKA


 tytuł
autor








NEWSLETTER








TWÓJ KOSZYK


Produktów: 0
Wartość: 0,00 PLN
Twój koszyk


PANEL LOGOWANIA







REJESTRACJA


Nie posiadasz jeszcze konta?
zarejestruj



PROMOCJE/RABATY




PARTNERZY


Powrót


thumb_1331394380.jpg Dodaj recenzję
Dodaj do koszyka


Opis:

Trudno przecenić znaczenie badań nad uwarunkowaniami przedsiębiorczości indywidualnej, związanej z działalnością prowadzoną na własny rachunek, samozatrudnieniem, bardzo małymi i małymi przedsiębiorstwami. Przedsiębiorstwa takie napotykają na różne bariery, które utrudniają ich powstawanie i rozwój, a często prowadzą do bankructw. Statystyki europejskie wskazują, że odsetek upadających przedsiębiorstw jest najwyższy kolejno wśród firm opartych wyłącznie na samozatrudnieniu i wśród mikroprzedsiębiorstw, choć ich powstawanie jest silnie zdeterminowane przez cele i potrzeby właścicieli, a więc, teoretycznie, powinny być podmiotami ekspansywnymi, innowacyjnymi. Jeśli jednak firma powstaje po to, aby być miejscem zatrudnienia dla właściciela i jego rodziny, to może być traktowana tylko jako miejsce pracy, a nie prawdziwe przedsiębiorstwo: nastawione na rozwój i poszukujące szans na ekspansję. Badania przeprowadzone przez zespół profesora Marka Bednarskiego pokazują, że odsetek małych firm opartych na samozatrudnieniu nastawionych na rozwój jest w Polsce znaczny (26%). Jest to duży potencjał dla kreowania innowacyjności, choć nie mniej ważny jest udział tego sektora w wytwarzaniu wartości dodanej i tworzeniu miejsc pracy w tzw. ?technologiach pośrednich". (...) (Ze wstępu).

 

Spis treści

Wstęp

1. Rozwój przedsiębiorczości w Polsce (Irena Lichniak)

1.1. Przedsiębiorczość filarem rozwoju gospodarek

1.2. Sektor mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

1.3. Miejsca pracy w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach w Polsce

1.4. Sytuacja finansowa sektora MŚP

1.5. Innowacyjność mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce

 

2. Prawno-administracyjne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w Polsce

2.1. Ekonomiczna analiza regulacji prawnych przedsiębiorczości (Jarosław Wierzbicki)

2.2. Koncepcja more economic approach w prawie konkurencji - implikacje dla przedsiębiorcy (Włodzimierz Szpringer)

2.3. Wybór prawa właściwego w biznesie (konkurencja regulacyjna) (Włodzimierz Szpringer)

2.4. Instytucje otoczenia biznesu a rozwój przedsiębiorczości w Polsce (Jan Klimek)

 

3. Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości indywidualnej (Dariusz Turek)

3.1. Czy kultura może warunkować zachowania przedsiębiorcze jednostek?

3.2. Czy jesteśmy prorozwojowi? Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości indywidualnej w Polsce

3.3. Jaka kultura jest potrzebna dla rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej w Polsce?

 

4. Społeczno-demograficzne determinanty rozwoju przedsiębiorczości w Polsce

4.1. Przedsiębiorczość indywidualna a cechy społeczno-demograficzne przedsiębiorców (Hanna Godlewska-Majkowska)

4.2. Zasoby pracy a rozwój przedsiębiorczości w sektorach wysokich technologii (Beata Żelazko)

4.3. Podejmowanie własnej działalności gospodarczej przez absolwentów szkół wyższych (Konrad Zawodziński)

 

5. Przedsiębiorstwa rodzinne wobec sytuacji kryzysowych (Krystyna Leszczewska, Roman Sobiecki)

5.1. Charakterystyka badań

5.2. Przedsiębiorstwa rodzinne wobec kryzysów - wyniki badań pilotażowych

 

6. Innowacje a rozwój małych i średnich przedsiębiorstw przedsiębiorstw

6.1. Innowacje jako instrument konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw (Krystyna Poznańska)

6.2. Źródła finansowania działalności innowacyjnej małych i średnich przedsiębiorstw (Anna Kłopotek)



RECENZJE NASZYCH KLIENTÓW



Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
Polityka prywatności
KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. na bieżąco aktualizuje i modyfikuje informacje zawarte na stronach internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, aktualność oraz kompletność informacji przedstawionych na stronach portalu. Firma zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian, w części lub całości serwisu, bez uprzedzenia. Ryzyko związane z wykorzystaniem informacji przedstawionych w serwisie ponosi osoba odwiedzająca serwis internetowy firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód, będących rezultatem korzystania z serwisu. Wszelkie znaki towarowe wykorzystane w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl są własnością innych firm, w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl służą wyłącznie do celów promowania produktów, będących w ofercie firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C.