Ekonomia Prawo Marketing i reklama Biznes Matematyka Języki obce Wydawnictwo UTH
Strona główna Oferta Zamówienia specjalne Promocje Nowości Kontakt Regulamin



WYSZUKIWARKA


 tytuł
autor








NEWSLETTER








TWÓJ KOSZYK


Produktów: 0
Wartość: 0,00 PLN
Twój koszyk


PANEL LOGOWANIA







REJESTRACJA


Nie posiadasz jeszcze konta?
zarejestruj



PROMOCJE/RABATY




PARTNERZY


Powrót


thumb_1331304937.jpg Dodaj recenzję
Dodaj do koszyka


Opis:

Obecna rewolucja informacyjna - zapoczątkowana rozwojem nowej generacji technologii informacyjnych i komunikacyjnych, a zwłaszcza internetu - uruchomiła procesy przemian w gospodarce i innej działalności. Polegają one na wdrażaniu nowych i  bardziej efektywnych rozwiązań (innowacji), zanim istniejące metody - coraz mniej skuteczne - staną się przestarzałe i nieefektywne. Takie przemiany nazwano twórczą destrukcją, a pojęcie to stworzył wielki ekonomista J.A. Schumpeter, którego dorobek ponownie przyciąga uwagę.

Próba odpowiedzi na pytanie ?Chaos czy twórcza destrukcja?" zawarte w tytule niniejszej książki stała się tematem odpowiedzi i dyskusji prowadzonych przez pracowników, współpracowników i doktorantów Instytutu Studiów Międzynarodowych, w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Czy w różnych dziedzinach gospodarki i polityki następują obecnie ważne przemiany, które są stymulowane przez rozwój nowych technologii, zwłaszcza informacyjnych? Czy zmiany te polegają na wdrażaniu nowych i nowoczesnych sposobów działania oraz odchodzeniu od tradycyjnych i mniej efektywnych? Czy innowacje stają się coraz szerzej akceptowane i wdrażane, a jednocześnie tworzą nowe modele działania wielu podmiotów w różnych dziedzinach?

Poznanie obecnego przebiegu procesów przemian stymulowanych przez czynniki technologiczne, stałe poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań - czyli postawa twórczej destrukcji - stwarza inspiracje, wyzwania i szanse dla wszystkich aktywnie działających ludzi i organizacji. Z tego względu książkę można polecić wszystkim osobom studiującym oraz badającym nowe zjawiska i procesy we współczesnej gospodarce i polityce.

 

Spis treści

Wstęp (Anna Zorska, Bohdan Jung)

 

1. Koncepcja twórczej destrukcji J.A. Schumpetera i jej odniesienie do przemian gospodarczych w dobie obecnej rewolucji naukowo-technicznej (Anna Zorska)

Wstęp

1.1. Twórcza destrukcja i innowacje w ujęciu J.A. Schumpetera

1.2. Innowacyjność w dobie globalizacji i rewolucji informacyjnej

1.3. Twórcza destrukcja w dobie rewolucji informacyjnej

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia

 

2. Off shoring jako czynnik zmian rozkładu aktywności ekonomicznej na świecie i szansa regionów rozwijających się na włączenie się w proces globalizacji - Marcin Ślepko

Wstęp

2.1. Rozwój off shoringu

2.2. Model rozwoju off shoringu usług w Indiach

2.3. Nowe lokalizacje w sektorze off shoringu usług

Podsumowanie

Bibliografia

 

3. Twórcza destrukcja jako siła napędowa gospodarki internetowej. Internetowe modele biznesu a zmiany technologiczno-ekonomiczne (Michał Jasiorkowski)

Wstęp

3.1. Gospodarka internetowa

3.2. Modele biznesowe

3.3. Modele biznesowe w gospodarce internetowej

Podsumowanie

Bibliografia

 

 

4. Allegro 2.0 czy jednak Allegro.pl? - wykorzystanie Web 2.0 i koncepcji twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl (Nina Stępnicka)

Wstęp

4.1. ?Wielodefinicyjność" serwisów nurtu Web 2.0 z perspektywy różnych autorów

4.2. Wykorzystanie narzędzi Web 2.0 i założeń twórczej destrukcji w tworzeniu i funkcjonowaniu serwisu aukcyjnego Allegro.pl

4.3. Atrybuty przynależności Allegro.pl do nurtu ?e-commerce 2.0"

4.4. Technologia Web 3.0 i jej zastosowanie w obsłudze serwisu Allegro.pl

4.5. Allegro 2.0 a głosy sprzeciwu wobec przynależności platformy aukcyjnej do nurtu Web 2.0

4.6. Perspektywy rozwoju serwisu Allegro.pl i rynku aukcyjnego w Polsce

Podsumowanie

Bibliografia

 

5. Nowy konsument - nowe formy reklamy (Anna Kozłowska)

Wstęp

5.1. Nowy konsument: prosument

5.2. Zmiany w strategiach reklamowych

Podsumowanie

Bibliografia

 

6. Idee Web 2.0 i prosumenta jako przejawy mitologizacji współczesnego świata (Jacek Wójcik)

Wstęp

6.1. Definicja Web 2.0 i prosumenta

6.2. Geneza idei Web 2.0 i prosumentyzmu

6.3. Wykorzystanie koncepcji Web 2.0 i prosumenta w komunikacji marketingowej

Bibliografia

 

7. Społeczna geneza przemian konsumpcji - między konsumpcją masową a ?polityczną" konsumpcją zindywidualizowaną (Małgorzata Grzegorek)

Wstęp

7.1. Urynkowienie buntu i upolitycznienie konsumpcji

7.2. Utopia konsumpcji

7.3. Rozważni czy romantyczni?

7.4. Rynek ekspertyzy

7.5. Napaść konsumpcji na strukturę społeczną

Podsumowanie i wnioski

Bibliografia

 

8. Nowoczesny system relacji urzędu administracji państwowej z klientami. Zmiana ról urzędnik - podatnik na przykładzie Urzędu Skarbowego w Sierpcu (Monika Jarzębska)

8.1. Rys historyczny polskiej administracji skarbowej

8.2. Jakość świadczonych usług

8.3. Urząd Skarbowy w Sierpcu - dowód ?transformacji mentalności"

Podsumowanie

Bibliografia

 

9. Komunikacja polityczna w cyberprzestrzeni jako nowy sposób uzyskiwania poparcia społecznego (Monika Kaczmarek-Śliwińska)

Wstęp

9.1. Teoria ?twórczej destrukcji" J.A. Schumpetera a polityka

9.2. Komunikowanie w polityce

9.3. Aktywność internautów w obszarze mediów społecznych

9.4. Social media a realia wykorzystania w komunikowaniu politycznym

Podsumowanie

Bibliografia

 

10. E-konsultacje społeczne w zarządzaniu politykami publicznymi Unii Europejskiej (Urszula Kurczewska)

Wstęp

10.1. Demokracja deliberatywna jako panaceum na deficyt demokracji przedstawicielskiej w Unii Europejskiej

10.2. Praktykowanie zasad demokracji deliberatywnej - formy i uwarunkowania konsultacji społecznych w zarządzaniu politykami publicznymi UE

10.3. E-konsultacje w zarządzaniu politykami sektorowymi UE

Podsumowanie i wnioski

Biliografia



RECENZJE NASZYCH KLIENTÓW



Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
Polityka prywatności
KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. na bieżąco aktualizuje i modyfikuje informacje zawarte na stronach internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, aktualność oraz kompletność informacji przedstawionych na stronach portalu. Firma zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian, w części lub całości serwisu, bez uprzedzenia. Ryzyko związane z wykorzystaniem informacji przedstawionych w serwisie ponosi osoba odwiedzająca serwis internetowy firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód, będących rezultatem korzystania z serwisu. Wszelkie znaki towarowe wykorzystane w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl są własnością innych firm, w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl służą wyłącznie do celów promowania produktów, będących w ofercie firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C.