Ekonomia Prawo Marketing i reklama Biznes Matematyka Języki obce Wydawnictwo UTH
Strona główna Oferta Zamówienia specjalne Promocje Nowości Kontakt Regulamin



WYSZUKIWARKA


 tytuł
autor








NEWSLETTER








TWÓJ KOSZYK


Produktów: 0
Wartość: 0,00 PLN
Twój koszyk


PANEL LOGOWANIA







REJESTRACJA


Nie posiadasz jeszcze konta?
zarejestruj



PROMOCJE/RABATY




PARTNERZY


Powrót


thumb_1310640602.jpg Dodaj recenzję
Dodaj do koszyka


Opis:

Edukacja i świadomość finansowa to dwa czynniki umożliwiające właściwe zarządzanie finansami gospodarstwa domowego. Od kilku lat można zaobserwować zwiększone zainteresowanie instytucji publicznych w różnych krajach poprawą stanu wiedzy i świadomości finansowej społeczeństwa. O tym, jak jest to ważne, nie tylko dla bezpieczeństwa finansowego gospodarstw domowych, ale także z perspektywy całej gospodarki, można się przekonać, analizując przyczyny trwającego jeszcze kryzysu finansowego.

Niniejsza publikacja jest podsumowaniem badań prowadzonych przez Zakład Rynku Usług Finansowych Katedry Ubezpieczeń Gospodarczych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie w latach 2008-2010. Ukazuje znaczenie edukacji i świadomości finansowej, a także skutki niedostatków w tym zakresie. Dokonano w niej przeglądu i porównań działań podejmowanych w wybranych krajach wysoko rozwiniętych i w Polsce oraz diagnozy stanu wiedzy i świadomości finansowej Polaków. Doświadczenia międzynarodowe mogą pomóc w sformułowaniu odpowiedniej dla Polski strategii w zakresie budowania świadomości finansowej.

Publikacja skierowana jest do szerokiego grona czytelników, a w szczególności przedstawicieli tych instytucji, które są zaangażowane - bądź zamierzają się angażować - w działania na rzecz poprawy stanu edukacji i świadomości finansowej polskiego społeczeństwa.

 

 

Spis treści

WSTĘP (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

 

1. ROLA I ZNACZENIE EDUKACJI FINANSOWEJ (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Agnieszka K. Nowak)

1.1. Edukacja finansowa i pojęcia powiązane (M. Iwanicz-Drozdowska, A. K. Nowak)

1.2. Wykluczenie finansowe (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

1.3. Nadmierne zadłużenie (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

 

2. ANALIZA PRZYKŁADOWYCH INICJATYW Z ZAKRESU EDUKACJI FINANSOWEJ W WYBRANYCH KRAJACH WYSOKO ROZWINIĘTYCH (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

2.1. Zakres badań (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

2.2. Kanada (Agnieszka K. Nowak)

2.2.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.2.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.2.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.2.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.3. Wielka Brytania (Agnieszka K. Nowak)

2.3.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.3.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.3.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.3.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.4. Stany Zjednoczone Ameryki Północnej (USA) (Agnieszka K. Nowak)

2.4.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.4.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.4.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.4.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.5. Australia (Anna Matuszyk)

2.5.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.5.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.5.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.5.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.6. Republika Federalna Niemiec (Niemcy) (Radosław Kitala)

2.6.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.6.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.6.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.6.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.7. Republika Austrii (Austria) (Radosław Kitala)

2.7.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.7.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.7.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.7.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.8. Irlandia (Małgorzata. Iwanicz-Drozdowska)

2.8.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.8.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.8.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.8.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

2.9. Szwajcaria (Radosław Kitala)

2.9.1. Inicjatywy promujące korzystanie z konta bankowego

2.9.2. Inicjatywy uczące, jak zarządzać finansami osobistymi

2.9.3. Inicjatywy umożliwiające rozwiązywanie problemów osób nadmiernie zadłużonych

2.9.4. Inicjatywy promujące płatności bezgotówkowe

 

3. ŚWIADOMOŚĆ FINANSOWA POLAKÓW - WYNIKI BADAŃ

ANKIETOWYCH (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

3.1. Ogólne założenia (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

3.2. Badania wśród dorosłych (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

3.2.1. Wprowadzenie (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

3.2.2. Świadomość finansowa w środowisku medycznym (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

3.2.2.1. Charakterystyka badanej grupy

3.2.2.2. Analiza wyników badania

3.2.2.3. Wnioski

3.2.3. Świadomość finansowa wśród informatyków (Radosław Kitala)

3.2.3.1. Charakterystyka badanej grupy

3.2.3.2. Analiza wyników badania

3.2.3.3. Wnioski

3.2.4. Świadomość finansowa wśród studentów (Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

3.2.4.1. Charakterystyka badanej grupy

3.2.4.2. Analiza wyników badania

3.2.4.3. Wnioski

3.2.5. Podsumowanie (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

3.3. Badania wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych (Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

3.3.1. Wprowadzenie (Agnieszka K. Nowak)

3.3.2. Charakterystyka badanej grupy (Radosław Kitala, Agnieszka K. Nowak)

3.3.3. Analiza wyników badania (Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

3.3.4. Wnioski (Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

 

4. DZIAŁANIA W ZAKRESIE EDUKACJI FINANSOWEJ W POLSCE (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

4.1. Wprowadzenie (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

4.2. Analiza inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez instytucje publiczne i podmioty niekomercyjne (Małgorzata Iwanicz-Drozdowska)

4.3. Analiza inicjatyw edukacyjnych podejmowanych przez podmioty komercyjne (Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

4.3.1. Zakres analizy (Agnieszka K. Nowak)

4.3.2. Wyniki analizy i wnioski (Radosław Kitala, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak)

 

PODSUMOWANIE

 

ZAŁĄCZNIK 1. ANKIETA SKIEROWANA DO OSÓB DOROSŁYCH

 

ZAŁĄCZNIK 2. ANKIETA SKIEROWANA DO UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH

 

BIBLIOGRAFIA

 

SPIS TABEL

 

SPIS RYSUNKÓW

 



RECENZJE NASZYCH KLIENTÓW



Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
Polityka prywatności
KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. na bieżąco aktualizuje i modyfikuje informacje zawarte na stronach internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, aktualność oraz kompletność informacji przedstawionych na stronach portalu. Firma zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian, w części lub całości serwisu, bez uprzedzenia. Ryzyko związane z wykorzystaniem informacji przedstawionych w serwisie ponosi osoba odwiedzająca serwis internetowy firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód, będących rezultatem korzystania z serwisu. Wszelkie znaki towarowe wykorzystane w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl są własnością innych firm, w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl służą wyłącznie do celów promowania produktów, będących w ofercie firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C.