Ekonomia Prawo Marketing i reklama Biznes Matematyka Języki obce Wydawnictwo UTH
Strona główna Oferta Zamówienia specjalne Promocje Nowości Kontakt Regulamin



WYSZUKIWARKA


 tytuł
autor








NEWSLETTER








TWÓJ KOSZYK


Produktów: 0
Wartość: 0,00 PLN
Twój koszyk


PANEL LOGOWANIA







REJESTRACJA


Nie posiadasz jeszcze konta?
zarejestruj



PROMOCJE/RABATY




PARTNERZY


Powrót


thumb_1477648293.jpg Dodaj recenzję
Dodaj do koszyka


Opis:

W książce zostały przedstawione metody analizy strategicznej – najbardziej znane i najczęściej stosowane w praktyce zarządzania przedsiębiorstwami. Wykorzystanie tych metod pozwala ocenić rynkowe szanse przedsiębiorstwa oraz uniknąć często popełnianych błędów. Dzięki temu można zarówno ograniczyć ryzyko nietrafionych decyzji, jak i odnieść sukces na coraz silniej konkurencyjnych rynkach. Omówione metody służą do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz sytuacji wewnętrznej przedsiębiorstwa. Szczegółowo została przedstawiona analiza SWOT, umożliwiająca zbadanie wnętrza przedsiębiorstwa i jego otoczenia konkurencyjnego. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania prezentowanych metod w praktyce oraz zestawy ćwiczeń uczące samodzielnego ich stosowania.

 

Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie, a także obecnych i przyszłych menedżerów.

 

Spis treści

 

Wprowadzenie

 

1. Analiza strategiczna — zakres i wykorzystanie 
1.1. Pojęcie, geneza i rozwój analizy strategicznej 
1.2. Użytkownicy analizy strategicznej 
1.3. Metodyka planowania strategicznego 
1.4. Zakres analizy strategicznej

 

2. Analiza makrootoczenia 
2.1. Makrootoczenie i jego składniki 
2.2. Metody analizy makrootoczenia 
2.3. Metody scenariuszowe

 

3. Analiza otoczenia konkurencyjnego 
3.1. Zakres i cele analizy otoczenia konkurencyjnego 
3.2. Analiza „pięciu sił” M.E. Portera 
3.3. Analiza grup strategicznych w sektorze 
3.4. Punktowa ocena atrakcyjności sektora 
3.5. Krzywa doświadczeń 
3.6. Analiza potencjału globalizacyjnego sektora

 

4. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 
4.1. Sposoby badania potencjału strategicznego 
4.2. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa 
4.3. Analiza kluczowych czynników sukcesu 
4.4. Analiza łańcucha wartości 
4.5. Benchmarking 
4.6. Cykl życia produktu i technologii 
4.7. Metody portfelowe 
4.8. Analiza zasobów przedsiębiorstwa

 

5. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
5.1. Portfelowe metody oceny pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
5.2. Analiza SPACE 
5.3. Analiza SWOT

 

Załączniki

 

Bibliografia



RECENZJE NASZYCH KLIENTÓW



Nie ma jeszcze żadnych recenzji.
Polityka prywatności
KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. na bieżąco aktualizuje i modyfikuje informacje zawarte na stronach internetowych. Firma nie ponosi odpowiedzialności za dokładność, aktualność oraz kompletność informacji przedstawionych na stronach portalu. Firma zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian, w części lub całości serwisu, bez uprzedzenia. Ryzyko związane z wykorzystaniem informacji przedstawionych w serwisie ponosi osoba odwiedzająca serwis internetowy firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu wyrządzonych szkód, będących rezultatem korzystania z serwisu. Wszelkie znaki towarowe wykorzystane w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl są własnością innych firm, w serwisie www.ksiegarnia-akademicka.pl służą wyłącznie do celów promowania produktów, będących w ofercie firmy KSIĘGARNIA AKADEMICKA EKONOMIK S.C.